Update
Update bij CommunicatieLabStad
Mooie avond was het!
Iedere Amsterdammer heeft een mening over de (online) dienstverlening door de gemeente. Dat bleek maar weer op woensdagavond 6 juli tijdens een dialoog tussen IJburgers en de gemeente. De vraag wat er verbeterd kan worden aan deze dienstverlening, maakte veel los. De aanwezigen hebben bevlogen gesproken over de voor- en nadelen van online dienstverlening als aanvulling op (of vervanging voor) de gemeenteloketten. Vind je het gemakkelijker online je parkeervergunning of andere papieren aan te vragen, of prettiger hiervoor naar een persoon achter een loket te gaan?
De conclusie van de avond: prettig als er zo veel mogelijk online kan, maar dan wel simpel en helder. Daarnaast moet persoonlijk contact altijd als aanvulling blijven bestaan. Hoe dit concreet uitgevoerd kan worden, kan de insteek voor een eventueel vervolggesprek zijn.
De gemeente kwam niet alleen luisteren maar bracht ook een primeur mee: de presentatie van 'MijnAmsterdam'. Dit wordt een persoonlijke online omgeving voor al je zaken met de gemeente. Heel nuttig dus, want je hoeft bijvoorbeeld niet meer steeds opnieuw je gegevens in te vullen!
Alle opmerkingen van de avond zullen meegenomen worden om de online dienstverlening en MijnAmsterdam zo gebruiksvriendelijk mogelijk te ontwikkelen.
De avond werd afgesloten met heerlijke Syrische hapjes en mooie muziek van Elskie & Gezelschki, die met een kwinkslag in de teksten van hun zeemansliederen meteen terugkeken op de thema's van de avond.
Iedere Amsterdammer heeft een mening over de (online) dienstverlening door de gemeente. Dat bleek maar weer op woensdagavond 6 juli tijdens een dialoog tussen IJburgers en de gemeente. De vraag wat er verbeterd kan worden aan deze dienstverlening, maakte veel los. De aanwezigen hebben bevlogen gesproken over de voor- en nadelen van online dienstverlening als aanvulling op (of vervanging voor) de gemeenteloketten. Vind je het gemakkelijker online je parkeervergunning of andere papieren aan te vragen, of prettiger hiervoor naar een persoon achter een loket te gaan?
De conclusie van de avond: prettig als er zo veel mogelijk online kan, maar dan wel simpel en helder. Daarnaast moet persoonlijk contact altijd als aanvulling blijven bestaan. Hoe dit concreet uitgevoerd kan worden, kan de insteek voor een eventueel vervolggesprek zijn.
De gemeente kwam niet alleen luisteren maar bracht ook een primeur mee: de presentatie van 'MijnAmsterdam'. Dit wordt een persoonlijke online omgeving voor al je zaken met de gemeente. Heel nuttig dus, want je hoeft bijvoorbeeld niet meer steeds opnieuw je gegevens in te vullen!
Alle opmerkingen van de avond zullen meegenomen worden om de online dienstverlening en MijnAmsterdam zo gebruiksvriendelijk mogelijk te ontwikkelen.
De avond werd afgesloten met heerlijke Syrische hapjes en mooie muziek van Elskie & Gezelschki, die met een kwinkslag in de teksten van hun zeemansliederen meteen terugkeken op de thema's van de avond.